.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کمبود نقدینگی در واحدهای تولیدی گیلان

 واحدهای تولیدی استان گیلان در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری دچار مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش هستند.

به گزارش شمال نیوز علی منتظری، ريیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اعلام این مطلب گفت: در شرایط حساس کنونی حمایت بیشتر مسوولان به ویژه بانک‌های استان از این بخش مورد درخواست و تاکید مدیران صنعت است.
وی افزود: استان گیلان با دارا بودن 1200 طرح در دست احداث صنعتی که 400 طرح آن پیشرفتی 60 درصد به بالا دارد، از برترین استان‌های کشور در زمینه طرح‌های در دست اجرا است.
ريیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: به شرط حمایت سیستم مالی و کمک مسوولان امر در رفع برخی موانع اتمام این طرح‌ها، این موضوع فرصتی مناسب برای ایجاد جهش صنعتی در استان خواهد بود.
منتظری گفت: مبلغی برای اتمام طرح‌های در دست ساخت با پیشرفت فیزیکی 70 درصد به بالا اختصاص یافته که این مبلغ به‌دلیل حجم بالا در استان کافی نیست.
وی از افزایش هماهنگی و تعامل میان ادارات شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت گیلان به منظور رفع مشکلات و شکوفایی بخش تولید و تجارت در استان خبر داد و اظهار کرد: هدف اصلی تشکیل شورای هم خانواده در استان‌ها، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در ادارات عضو، به منظور رسیدگی به مسائل مرتبط با این حوزه و برنامه‌ریزی برای اتخاذ تصمیمات مشورتی و راهکارهای پیشنهادی برای توسعه فعالیت‌ها در این بخش است.
ريیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: یکپارچه‌سازی، هماهنگی و افزایش اثربخشی سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت و تنظیم روابط و ارتباطات مناسب و سازماندهی شده با سایر دستگاه‌های متولی در استان‌ها نیز از وظایف اصلی و مهم این شورا است.
منتظری گفت: بخش معادن نیز به دلایلی کمتر تحت تاثیر بحران‌های مالی و اقتصادی قرار گرفته و با توجه به رونق فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی در استان، این بخش از رونق نسبی برخوردار می‌باشد، همچنین در بخش تجارت از میان 3 رکن اساسی بازار که شامل تولید، توزیع و نظارت می‌باشد، مسائلی وجود دارد که در شرایط فعلی ضرورت افزایش نظارت و اقدامات مربوطه به نحوی که برای شهروندان ملموس‌تر باشد، بیش از هر زمانی احساس می‌شود. وی در پایان خاطرنشان کرد: به همین منظور تمهیدات مناسبی با هدف سهولت تامین کالاهای مختلف توسط مردم فهیم استان در ماه‌های پایانی سال توسط این سازمان با همکاری‌های سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در نظر گرفته شده است./دنیای اقتصاد


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.27 seconds.